onödigt inlägg

Jag borde inte behöva skriva detta eftersom facebook och alla bloggar är bombade med inlägg om att det äntligen har snöat. Men nu gör jag det ändå. HOHIHIHIHIHHIHI SNÖ.
För övrigt så har jag upptäckt något som jag stör mig på. Inte särskrvinings-mycket, men det är lite störande. Folk skriver hela tiden endå när det stavas ändå och ända istället för enda. (Jag gillar att jag typ läxar upp folk på bloggen). Jag har haft svårt med det också, för let's face it, det är ganska lätt att blanda ihop dem, men här har ni två gyllene regler: 1. "ända" är bl.a en synonym för "rumpa". 2. Har sista bokstaven i ordet prickar, så har också den första bokstaven det. Alltså: Enda, slutar och börjar med bokstav UTAN prickar, och ändå, slutar och börjar med bokstäver MED prickar.
Varsågoda. Världens mest ondödiga inlägg.

Kommentarer
Postat av: CISSI

go mimmi GOOOO

2011-12-05 @ 19:05:50
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/
Postat av: agnes

fast man kan inte skriva "enda tills på torsdag", då är det "ända".

2011-12-06 @ 22:06:21
URL: http://agneslofroth.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0