Säg bara till!

För några dagar sedan hittade jag en låttext som jag, linn och cissi skrev för flera år sedan. Melodin är svår att beskriva. Det är mer som att säga meningarna som vanligt, fast lite snabbare, men att man höjer tonarten när man säger adjektiven... Jag skriver av papperet:

Säg bara till - av Mimmi, Linn och Cizzi

* = Så säg bara till

Är du tjock, *
Är du smal, *
Är du glad eller sur, *
Är du rik, blyg eller dryg, *

Hur känner du dig idag? Säg bara till så vet jag (x3)

Är du kort, *
Är du lång, *
Är du jätte eller dvärg, *
Är du liten, mittimellan eller stor, *

Hur känner du dig... osv

Är du pigg, *
Är du trött, *
är du snygg eller ful, *
Är du kylig, ljummen eller het , *   <- (
min favoritrad!)

Hur känner du dig... osv

Är du ren, *
Är du skitig, *
Är du kul eller tråkig, *
Är du snabb, hyfsad eller seg, *

Hur känner du dig... osv

Hahaha, bästa låttexten någonsin! Cissi, kommer du ihåg när vi skrev den?

Kommentarer
Postat av: CISSI

HAHAHAHAHAHA

2010-08-20 @ 20:38:29
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0