mimmi funderar

Nu tänkte jag ta upp en sak som jga har funderat på ett bra tag. Rättare sagt sen när jag läste Hungespelen. Jag antar att alla vet vad den handlar om, men för säkerhetens skull länkar jag. KLICKA!
Nu till min fundering: Hur gör alla tjejer som är med i spelen om de får mens? Jag menar, de har ju knappast tillgång till tamponger och bindor. Och om de hade haft det, vem vill byta tampong i direktsändning? Det är nog väldgit få. Jag delade med mig av min tanke med mina vänner när en sa att Katniss inte äter tillräckligt för att hon ens ska få mens, men innan spelen får hon ju ätä jättemycket, och då borde den väl komma? Dessutom är det ju tjejer som lever i de bättre ställda distrikten som får äta jättebra och mycket. De kanske har p-piller?
Eftersom jag förmodligen inte kommer att få något svar, så kommer denna tanke ligga och gnaga i mitt bakhuvud många sömnlösa kvällar framöver. Jag måste komma på ett svar!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0