MIMMI TIPSAR

Idag hittade jag (eller snarare pappa) en askul hemsida som man kan skriva om konstiga särskrivningar. Som vissa i min kompiskrets vet så är jag absolut inget big fan av särskrivningar. Jag HATAR det. Usch. Fy. Huvva. Kräk. Ni fattar vinken.

HEMSIDAN

Några godingar:

"Ovädret var fruktansvärt, plötsligt kom en kul blixt och slog honom till marken." Blixten måsta ha varit så rolig att han som blev träffad skrattade.

Wayne's coffee skulle öppna ett nytt kafé i Södertälje och ville tydligen vara säkra på att få gott om kunder eftersom de annonserade efter: "Bar personal"


Skylt i godisaffär i Stockholm: "Hemlagad choklad stångar" Låter farligt!

 

"Djupfryst kyckling lever" Behöver jag ens förklara?

 

Och till sist. Jag kan bara inte annat än att lägga upp den klockrena bilden som satt inne på McD.

"Vi går någonstans där man får ta sig en rök till lunchen." "Vi går till McDonald's! Där får man röka fritt." HAH.

Jag avslutar detta inlägg med ett citat från min svenskalärare, som jag hoppas att alla särskrivare där ute kan ha hjälp av: "Uttalas det som ETT ord, stavas det som ETT ord."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0