MIMMI TIPSAR

Nu tänkte jag dela med mig av lite actions jag brukar ta till när jag blir sådär torr och eländig i bl.a ansiktet och på läpparna nu på hösten. Jag är så grymt snål när det gäller hudvårdsprodukter och liknande. Om du är som jag, så kan jag berätta att de flesta har det mesta av det som behövs hemma i köket.

1. Peeling.

För att få bort döda hudceller och annat skit som man inte vill ha i ansiktet så brukar jag ta vanligt socker att peela med. Fukta huden med ljummet vatten, använd fingertopparna för att FÖRSIKTIGT peela huden där det du vill ha bort finns. Och kom ihåg att vara just försiktig! Socker är väldigt vasst och huden tar bara skada om man är för våldsam. Skölj igen med ljummet vatten. När du ändå håller på kan du göra samma sak på läpparna.

2. Återfuktning.

Huden blir väldigt skör efter peelingen, så smörj in ansiktet med en mild ansiktscreme. När det gäller läpparna kan man med fördel använda flytande honung. Den mjukgör och återfuktar! Låt sitta i 5-10 minuter (eller så länge du kan utan att slicka dig om läpparna..)



3. Katastoferna som även kallas fötter.

När jag har torra fötter brukar jag ta ett långt fotbad med badsalt som innehåller olivoja. Har du inte det hemma kan du med fördel blanda i lite vanlig olivojla i vattnet. När jag känner mig nöjd filar jag fötterna med en helt vanlig fotfil, för att sedan kleta på ett tunt lager med olivolja på hela fötterna. Efter det sätter jag på mig ett par sockar som jag INTE är rädd om eftersom det är stor risk för fettfläckar hehe...

Tja, det var allt jag hade att bjuda på en kväll som denna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0