hiss och diss


Netbooks.
Finns det något bätte än netbooks? Jag tror inte det! Själv har jag en på 10.1" och banne mig, jag kan knabbt slita mig från den! Man kan ta med sig dom överallt. Jag brukarta med mig min till kompisar om vi ska titta på film (så jag kan koppla in min i deras teve så man kan titta på en film från min dator). Ibland brukar jag också stå med datorn i ena handen och skriva med den andra, om jag inte orkar sätta mig ner. Hehe... De är dessutom jättebilliga att köpa (jämfört med andra datorer), så om du har en stationär dator: SPARA TILL EN NETBOOK!




Äntligen har jag kommit till diss-delen! Nu ska jag, en gång för alla, dissa särstavningar!
Är det bara jag som blir så himla störd varje gång jag läser en blogg, ett logginlägg på facebook, till och med om man skriver med någon på msn och en person skriver särskrivningar? Det är HUR IRRITERANDE SOM HELST! Ni särskrivare får ursäkta mig just nu, men hur svårt kan det vara att ta bort mellanrummet mellan till exempel jätte och arg? Det heter jättearg! Inte jätte arg! Hur svårt är det? Om orden uttalas som ett och samma ord, skriver man det som ett och samma ord. Ok? Så. Nu hoppas jag att alla särskrivare skärper sig!

Nu blev jag irriterad, så nu ska jag nog ta en lite paus hehe....

Kommentarer
Postat av: linn

Rätta takter!

2010-10-09 @ 13:57:43
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/
Postat av: agnes

hahaha! jag håller faktiskt med dig, blir också störd på särskrivning men inte SÅ störd..(A)

2010-10-09 @ 14:11:21
URL: http://agneslofroth.blogg.se/
Postat av: agnes

sv. okej, den där meningen förstog jag inte faktiskt (A) "Jag blir jättestörd bara fäör att det inte är nå svårt att förstå, men ingen fattar ändå inte"

2010-10-09 @ 15:36:45
URL: http://agneslofroth.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Heter inte datorn compac? :S

2010-10-09 @ 18:12:01
URL: http://rebeckamalmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0