tre saker...

Åhh, så skönt att sluta tidigt! Dagens gympalektion var nog den tråkigaste någonsin. Fotboll hade varit roligare. Hehe, typ iallafall. Nu är det så att jag, som vanligt, inte har något speciellt att skriva om, så jag gör en Tre-saker-du-kanske-inte-vet-om-mig!


1. Jag är mer än 180 cm lång.
Ja, rubriken säger ju allt. Jag är (sist jag mätte mig) ca 182 cm lång. Och enligt skolsköterskan ska jag bli ca 185 cm. Ni kan inte ana hur jobbigt det är att vara längre än typ alla andra i hela nian om jag har klackeskor och att alla jeans antingen sitter för löst eller är för korta. Men det är en vanlig dag i mimmirodbetans liv, och det vill jag inte ändra på!



2. Jag har jättesvårt att gå upp i vikt.
Jag väger ca 20 kilo för lite enligt mitt BMI (men eftersom jag alltid har varit lång och smal är det inte så konstigt) även om jag äter som en häst. Jag skojar inte. På skolan brukar jag äta mest av tjejerna i klassen. Och jag är alltid hungrig. Och som pricken över I:et småäter jag hela tiden men går helt enkelt inte upp i vikt.

3. Jag lyckas alltid göra bort mig.
Är det någon som alltid kan göra bort sig, så är det jag. Det kan vara var som helst, när som helst. Ibland tror jag att det är totalt göra-bort-sig-fritt, men icket. Några exempel:
-Jag skulle ta upp Wii-sensorn från golvet (den som känner av dosorna). Jag tog upp den med jag stog på sladden och den flög ner i golvet. Jag gjorde ett nytt försök men jag stog fortfarande på sladden, så den for i golvet igen. Linnea skrattade högt. Jag med... ;)
-Jag gick ut ur en buss (var med Linnea igen) och snubblade på min egna häl och ramlade framlänges på busstorget i stan. Alla tittade konstigt på mig. Linnea skrattar högt igen.

Det var det. Nu ska jag snart fortsätta plugga, men först ska jag titta på lite Top model!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0