nu ska ni få veta varför bloggnamnet innehåller rödbeta

Klyftigt rim, måste jag säga. Men jag kan inte ta på mig alla applåder. Jag fuskade lite med ett rimlexikon, men vi kan ju alla låtsas som att det inte har hänt.

Ja, som sagt. Många av er undrar säkert varför min blogg heter just mimmirodbetan. Och nej, det är inte bara något random (jag hatar det ordet) ord som jag kom på. Så, varför heter bloggen som den heter?

Såhär gick det till:
Jag ville fixa en ny blogg eftersom min gamla hade längre namn än själva namnet på fobin för långa ord (hippopotomonstrosesquippedaliofobi som det heter - och det är sant! Kolla på wikipedia!). Så jag och cissi satt och skrev på msn och funderade på ett bra namn. Vi kom på namn som tex mimmihetpagroten.blogg.se osv, men det klickade inte. Eftersom mimmipangparodbetan.blogg.se inte heller klickade så kom cissi tillslut med en perfa idé: mimmirodbetan! Kanon. Long story for a tiny event, men varför inte? Det är faktiskt många som har frågat.

Så då vet ni. Jag har fortfarande inga bilder på min dator, så det får bli en från google.

Je voudrais: orangea läppar. Love it.



Kommentarer
Postat av: agnes

mimmihetpagroten<3

2011-05-04 @ 22:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0